Viselkedési barométer
A viselkedési barométer egy olyan eszköz a kineziológiában, amely segít az egyének érzelmi és mentális állapotának felmérésében az aktuális ügy kapcsán, valamint a stressz szintjének és a belső egyensúlyának meghatározásában. Vizsgáljuk, hogy mekkora a belső feszültség a megoldandó élethelyzettel kapcsolatban és mennyi hajlandóság mutatkozik ennek megoldására.
Hatékony eszköz, amely lehetőséget ad arra, hogy az egyének mélyebb betekintést nyerjenek érzelmi állapotukba és viselkedésükbe.
Testi
elsődleges tapasztalások, sejtmemória
A testi szintű érzelmi reakcióink visszavezethetőek a fogantatástól számított magzati létig, a születés körülményeiig és a kora gyermekkor időszakáig, egészen 7 éves korig. Ehhez kapcsolódóan gyakran megjelenik a „nincs választás” érzésvilága, hiszen ebben az időszakban teljes kiszolgáltatottságot élünk meg.
Három szakaszra osztható ez az időszak:
Van választás – Nincs választás: a fogantatástól a születésig
Ezen időszak választásai visszatükröződnek a serdülőkorban Egyenrangúságként, vagy Bánat – Bűntudatként, valamint a jelenben Érdeklődésként vagy Sértődöttségként.
Egység – Elkülönülés: születéstől 3 éves korig
Ezen időszak választásai visszatükröződnek a serdülőkorban Önbizalomként vagy Vereségtől való félelemként, valamint a jelenben Hajlandóságként (szándék) vagy Haragként.
Ráhangolódás – Közömbösség: 4-5-6 éves kor
Ezen időszak választásai visszatükröződnek a serdülőkorban Lelkesedésként vagy Ellenségeskedésként, illetve a jelenben Elfogadásként vagy Szembenállásként.
Tudatalatti
Szexualitás, Versengés
A korábbi életszakaszok tapasztalatai, impulzusai, választásai, automatikus reakciói képezik a tudatalattink memóriabankját a magunkkal hozott mintázatokkal együtt. Ebben a szakaszban a késő gyermekkortól az ifjú felnőttkorig nagyrészt öntudatlanul visszaköszönnek a korábbi mintázatok és elkezdik formába önteni a személyiségjegyeket.
Három szakaszra osztható ez az időszak is, ezt megelőzően beékelődik a második 7 éves ciklus, amely nagyjából 6-13 éves kor között van. Ekkor a hangsúly az iskolán és a társadalmi elvárások elsajátításán van.
Egyenrangúság – Bánat/Bűntudat: 12-13-14 éves kor
Ebben az időszakban előkerülnek a méhen belüli létben és a születéskor átélt érzések, tapasztalások, amik befolyásolják a jelenbeli Érdeklődésünket vagy Sértettségeinket.
Önbizalom-Félelem a Veszteségtől/Vereségtől: 15-16 éves kor
Ebben az időszakban visszaköszönnek azok a választások, érzések, amelyeket a születés és 3 éves kor között tapasztaltunk meg, amikor még az Egységen/Elkülönülésen volt a hangsúly. Mindezek a jelenben befolyásolják szándékainkat, Hajlandóságunk vagy Haragunk témáivá válnak.
Lelkesedés-Ellenségeskedés: 17-18-19 éves kor
Ebben az időszakban visszaköszönnek azok a gyerekkorban hozott választások, érzelmi rekciók, amelyeket Ráhangolódásban vagy Közömbösségben hoztunk. Ezek megjelennek a jelen helyzet Elfogadásában vagy Elutasításában.
Tudatos
a jelen átélései/reakciói
A korábbi életszakaszokkal szemben a felnőtt korban megadatik a rálátás, feltárás, korrigálás, szembenézés, megoldáskeresés lehetősége, ha élünk a szabad választás és felelősségvállalás jogával.
Érdeklődés/Sértődöttség: három-négy héttel ezelőtt
Visszaköszönnek a méhen belüli létben és a születéskor átélt érzések, választások, az Egyenrangúság és szexualítással kapcsolatos kérdések.
Hajlandóság/Harag: tegnap és az elmúlt két hét
Visszaköszön a gyermekkor egysége és a serdülőkor önbizalma.
Elfogadás/Szembenállás: a jelen,
vagyis ebben a pillanatban, ma amíg aludni nem mész.
A Jelen pillanatban mindig visszaköszön a Gyermekkor Ráhangolódása és a Serdülőkor Lelkesedése.