A létenergiák kiáradása az Áganák szemszögéből

Az Ágamák a non duális, duális nézőpontnak a keveréke.

Az Ágamák szerint, mondja Patanjali a létenergiának a forrása ISVARA- ISA, az az Isten, – Siva.

Minden Sivából árad ki. Kicsoda Siva?  Az eredeti léttudatosságnak a potenciálja, mindennek a forrása.

Van egy eredeti léttudatosság, amiben minden potenciál nyugszik, minden forma, minden íz, minden illat, minden energia benne pulzál, ezt mondják Sivának.

Az Isten, Jó Isten, Kedvezőség, ez nem egy forma, ez a tudatosságnak az energiája. Siva földi ábrázolása nem az eredeti Siva, hanem egy többszörös kiterjedés megformált alakja, az az egy Rudra forma, a földi érzékszerveinkkel felfoghatóvá tett alakja a teremtőnek.

A léttudatosság, az az  a SAT potenciálja, – a SAT azt jelenti, hogy örökkévalóság, vagy minden létezésnek a gyökere. Ez a pulzáló léttudatosság a legmélyebben tudatos önmagáról, minden tudat, ami szét van szórva itt, az mind ebben az egységben van benne. Minden energia, minden gyönyör, minden tudás mind benne pulzál.  Ez a tudatosság tudatos akar lenni önmagára és két másik potenciálra bomlik szét,  Jinre és a Jangra, Sivára és Saktira, Férfira és Nőre, polaritássá válik.

A védák úgy írák, hogy   SAT-CHIT-ANANDA  a lélek   –     LÉT- TUDAT- BOLDOGSÁG

Örökkévaló, teljes tudással bíró, boldogsággal teli.

Az Ágamák úgy magyarázzák, hogy a

SAT- Isten, minden állapotnak az eredete.

CHIT- a Jivatma (egyén)

Ananda – Mennyei boldogság

Csak amikor a Sat és a Chit egyesül akkor van jelen az Ananda, az isteninek és az emberinek találkozni kell, ez hozza létre az egységet. A lélek örökkévaló teljes tudással és boldogsággal teli.

SAT-  minden állapotnak az eredete, szétválik tudatosággá és a tudatosság erejévé ( a tudatosság az a tudatosság maga és a tudatosság ereje) Az anyagi világba a tudatosság és a gyönyör potencia a féri és a nő, ez a kettő együtt alkot egy egységet. A két polaritás, ami állandóan harmóniára, egységre törekszik.

Amint fent úgy lent. A teljesből a teljes leszakad, a teljes mégis megmarad.

Amikor a transzcendentális potencia bomlik szét, akkor minden egyes rész is ugyan úgy teljes marad. Szétbomlik Sivára és Saktira, amikor Siva megakarja tapasztalni önmagát, belenéz Saktinak a tükrébe és keletkezik közöttük egy feszültség, ezt a feszültséget az Ánandák  Spandának nevezik. A Spanda olyan, mint amikor bedobsz egy kavicsot a vízbe és a víz elkezd hullámozni kifele. Sakti ugyan úgy Siva, csak Sivának a gyönyör potenciálja, ugyan úgy akarj a saját gyönyörét, tudatosságát kiterjeszteni objektíve, ebből a tapasztalatból lesznek a Kumarák (gyerekek). Mint ahogy a férfi és nő találkozásából lesz a gyerek. Ez a kumara mindkét fél tulajdonságát hordozza magában, potenciálisan bármelyikké válhat, mint ahogy a gyerekben X és Y kromoszóma is van.

Kumarák, akik az égben születnek Atya -Fiú – Szentlélek (Sakti), az atya hasonlatosságára születik.

Siva formába önti önmagát, mint kumára, azért, hogy tapasztalja önmagát önmagán kívül.

Sivatól és Saktitól 3-rom kumara születik, 3-rom fiú (valójában 7) de az első 3-rom aki marad az Emanátumban.  Innem származik a háromszög szimlólum, a felfele és a lefele néző háromszög egybe téve jelképezi az egységet.

Emanátum: Siva a szubiektív finom formátlan energia tapasztalásból csinál egy kiterjesztést, kibuggyan belőle egy félig objektív világ, amit úgy hívnak a Puránák, hogy Vaikumta, a Biblia Édenkertnek nevezi.