A szentírások keletkezése
A misztikus írásokat, szentírásokat valamilyen látnoki bölcs hozta le a magasabb szférákból és általában a tanítványok jegyezték le az elmondásai alapján.
Magas tudatosságú guruk, fel tudnak csatlakozni az égi szférák birodalmába, onnan tiszta égi tudást közvetítenek, ezt Shabda Brahmannak, transzcendentális égi hangnak nevezik. A Brahman szintjéről hallani, minden spirituális tudás ezen alapszik. A mai tudásunk, még a tudományos ismeretek is, az érzékszerveink szűrőjén át, letorzítva érkezik hozzánk.
Milyen szférákból érkezik hozzánk a tiszta égi tudás?
A Kasmíri Saivizmus Vác rendszere magyarázza el nekünk, az égi esszenciális tudás közvetítésének a folyamatát. Vac (vák)- jelentése beszéd.
A vac rendszerenek négy szintje van. (forrás: Kasmíri S., Nitai előadás)
Para vac – legfelsőt, legfelső beszédet jelent. A tudás legfelsőbb szintje, amely még nincs megnyilvánulva. Itt még a mindenségről szóló tudás össze van sűrítve, amit a bibliai történetből úgy ismerhetünk, hogy az IGE. „Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. „
Pasyanti vac– megkülönböztetés nélküli beszéd (nirvikalpa). Ezen a szintem megjelenik a tudás, de még nem elkülönült formákban. A tiszta tudás szférájának hívják, a jóga kultúra szerint az Istenségek vannak itt. Ebben az állapotban az ember tapasztalja a világot, de nem lát semmit. Ez nem egyéb, mint a tiszta érzékelés, megkülönböztetés és gondolatok nélkül tapasztalás. A jógi itt teljes egészében érzékeli a világot, nem különálló dolgok összességeként.
Madhyama vac – beszéd középső állapotban. Ez a szféra a tudás princípiumait őrzi, itt a végteleségig ki van bontva a tudás, olyan mint egy tranzit zóna, ahonnan a tudás meg tud jelenni az elmében mint esszencia. Az elme e szintjén, mentálisan a gondolataidban időzől, betűk, szavak és mondatok nélkül. Amikor az ember alszik, akkor van ebben az állapotban, csak az elmédben vagy jelen, a cselekvésben nem, ezért mentes vagy a hétköznapi érzékeléstől.
Vaikhari vac – durvát, nyerset jelent. A beszéd megnyilvánult formája. Az elménkben lévő lehozott tudás, kimondott vagy leírt információként.
A guru és a guru elv
A gurunak önmegvalósítottnak, az az megvilágosodottnak kell lenni.
Gu- guna : sötétség, kötöttség
Ru- rudra: elpusztít, felszabadít
GURU = aki felszabadít a kötöttségekből
A Bhagavad Gita és a szentírások úgy definiálják a gurut, mint aki látta az igazságot, az az tatva darsina.
Az ősi kultúrákban a látnokokat hívták csak gurunak.
Az indiai kultúra háromféle szentet, vagy tanítót határoz meg.
Szentek: – spirituális életmódot élnek, van egyfajta aszkézis, amit gyakorolnak, lemondás, tudás, nemi megvalósítás, kellemes energiájuk van. Meg tudnak áldani embereket és ennek van hatása.
Bölcsek: Ácsárják- tanítók
Nagy skolasztikus tudásuk van a Szentírásokról, kiterjedt tudásuk van a spirituális dolgokról, ők azok, akik az elméleti tudást tanítják meg a tanítványoknak, hogy megfelelő intellektuális tudáshoz jussanak a spiritualítás elméletéről. Ezzel próbálják az embereket elvezetni a materializmusból a spiritualizmus felé.
Valamennyi magvalósítással is rendelkeznek, de nincs tiszta kapcsolatuk a magasabb szférák felé.
Különböző filozófiai doktrinák ilyen bölcsektől jönnek. pl. a hinduizmus hat darsanája, hatféle szempontból vizsgálnak egy dolgot.
Guru: Olyan személy, akinek mély transzcendentális, metafizikai megvalósítása van, valamilyen kegy által betekintést nyert az abszolút igazságba, látta az illúzión túli valóságot és abban valamilyen szinten stabilizálódott. Aki képes neked minden kérdésedre választ adni, mert a mindentudás állapotában van, nem szentírásokra hagyatkozva válaszól, mit egy Ácsárja.
A tenszcendessel való kapcsolat: a jógi megváltozott tudatállapotból, szamádiból hatol be a fényvilág szférájába, ezt nevezzük turija állapotnak – a turijában a jógi intellektusa kitágul, ekkor a mindentudás állapotában tartózkodik, – ahogy jön kifelé és ahogy az intellektus kezd beszűkülni, az itt tapasztalt tudásnak csak az esszenciáját tudja lehozni, ezek töredékei jelennek meg, mint filozófiai irányzatok.
Az embernek itt a földi világunkba három féle tudtaállapota van:
- éber tudatállapot, vaisvanarah.
- álombeli tudatállapot, taidzsasza.
- mély álom beli tudatállapotot, pradzsna.
- két tudatállapot váltási fázisában, a szünetben fejeződik ki a turija.
A turija az az isteni tudatállapot, amely a többi tudatállapot alapját képezi és áthatja azokat. Ha a turija az óceán, akkor a többi tudatállapot csak az óceán hullámai. A hullámoknak van saját formájuk, de attól még az óceán részei. Az óceán nélkül nem volna alapja a létezésüknek. Az óceán azonban hullámok nélkül is fennmaradna.
A magasabb szférákba való bejutás mindig csak Isteni kegy által lehetséges. Akarással és cselekedetekkel nem lehet elérni, de elő lehet készíteni magunkat különböző lemondásokkal, tanulással, mantrázással, légzőgyakorlatokkal, ászanákkal – ezek a megtisztulás állapotát fogják előidézni, nagyon kedvező állapotot teremtenek arra, hogy mikor az áldás jön fentről, az megvalósításba kulmináljon, így felkészülve tudod használni. A kegy olyan, mint egy vendég, akik nagyon régóta vársz, ezért a teret ennek megfelelően kitakarítod.
A kegy állapotot három féle módon érhetjük el a három Kripa által.
- Sásztra kripa – Szentírások tanulmányozása. Olyan tiszta forrású bölcsességek olvasásával, amelyek rendelkeznek magas energiával, az érzékeny nyitott tudatú jógi ezek által megnyílhat a transzcendes világok felé. Ilyen szentírások pl. Nigama és az Āgama, melyek által közvetlenül Sakti nyilvánul meg.
- Guru kripa – ez egy személyhez kötődő kegy, egy beavatott tiszta tudatú guru általi tanítás, megnyílás.
A szentírások is a guru kegy által keletkeztek.
- Átma kripa – indokolatlan kegyelem. Egy szerencsés állapotban kinyílsz a transzcendes világok felé, anélkül, hogy bármi erőfeszítést tettél volna érte.
A guru kripa: a jógi felcsatolódik Sakti energiájára és egy tiszta csatornává válik, amit nem szennyez be az elmetartalom, így tiszta tudás átadás történhet. Azt az tudást közvetíti, amire épp szükség van valamilyen cél érdekében. Sok esetben, amikor valakinek személyes információ átadás történik, a guru, a folyamat lejárta után nem emlékszik a tanítás tartalmára.
A Védák bölcsességét Vjászadév közvetítésesével Ganesha írta le. Ganaesha a lecsatornázás Istene, az ormányán át érkezik a tanítás, amely szimbolizálja a gerincoszlopunkat. Ő a Vac rendszer maga, ő egy úgynevezett Lipika. A Lipikák írják a mátrixot.
Guru olyan mint egy tudathordozó, van a tudás, ami a csit potenciából jön és van, aki ezt hordozza a guru – ez olyan mint a pohár és a benne lévő nektár, a nektárt nem tudod megkapni a pohár nélkül, viszont a nektár különbözik a pohártól. A pohár egy nektárhordozó.
Azt tanácsolja a BG, hogy fogad egy gurut, mert a gurunak a transzferje nélkül nem jutsz hozzá a valóságról szóló tudáshoz és megvalósítást sem fogsz kapni.
A guru elpusztítja a sötétséget és a tudatlanságot, ezért egy guru közelében lenni nem kényelmes, kellemes, hanem sokszor feszengő nehéz érzés, mivel a jelenléte felszínre hozza az emberben lévő sötétséget.
A guru sosem mondja magát gurunak, mégis köré gyűlnek azok az emberek, akiket neki tanítani kell, a nyitottabb látással rendelkező emberek érzik rajta, hogy valamilyen magasabb tudással rendelkezik. A valódi guru sohasem akar tanítványokat gyűjteni, sosem reklámozza magát, távol tartja magát az átlagembertől, mert az átlagember nem érti a misztériumot.
Ahogy a szentírások valódi tanítása el van dugva és csak egy beavatott által férhetsz hozzá, úgy a guru misztérium is el van dugva, nem a népszerű emberek között fogod találni, hanem nagyrészt inkább a háttérben vannak. Az az ember ismeri fel a gurut, akinek szüksége van az ilyen fajta tudásra.
Többféle guru van: eredeti, belső és külső.
- a gurur a manifesztált belső guru.
- Az eredeti guru megnyilvánul a belső gurun keresztül is, aki fejlett tudati szinten van és belső guruja aktív.
- Akinek nem aktív a belső guruja, annak kívülről manifesztálódik egy guru elv hordozó személy, általálban egy fejlett jógi. Ez addig szükséges, ameddig a belső guru nem fejlődik ki őbenne is és nem csatlakozik be ő is közvetlenül a guruelvhez, az eredeti tudásnak az elvéhez.
Egy kezdő tanítvány számára szükséges egy csatorna, akin keresztül lejön az aquinikus tudás, a fény ami világosságot teremt a tanítvány fejében a kétségek között.
Egy megvilágosodott guru, Jivanmukta nem különbözik Sivától, az Isteni energia benne van az emberben.
Ahogy Jézus is mondta, Én és az Atyám egyek vagyunk. Egy isteni avatárnak, mint Jézus egyszere van egy emberi és egy isteni mivolta.
Egy megvilágos guru mind a 112+2 csakrája nyitva van, minden tudással, minden misztikus képességgel rendelkezik.
108+4+2 csakrája van egy emberi szellemi lénynek.
21 aktív csakrával, kiteljesedett, boldog kiegyensúlyozott földi életet élsz.
64 aktív csakrája a magasszintű bölcseknek, nagy tudással rendelkező személyeknek van.
84 aktív csakrával minden misztikus képességgel rendelkezel.
112 aktív csakrával nem különbözől Sívától, akkor sem, ha emberi testben vagy. Ilyen magas rezgésű állapotban nehéz, itt maradni a fizikai világban, ezért különböző földelő technikákat használnak, hogy itt tudjanak maradni földi testben.